19 Mart 2017 Pazar

Grup

[Esindaş]
Bergüdaş  bir bas (Esindaş) ve bir gitar (İlhamdaş) ile başladı. Besteleme süreci de kayıt programında bir proje açmayla hayata geçiyordu. Genellikle bas ve klavye (İlhamdaş) ile şarkıların altyapıları yapılıyor, ardından davullar klavye ile yazılıyordu. Gitar kayıtları zamana yayılacak şekilde azar azar alınmaya devam ediyordu.

Böyle böyle besteler birikiyordu ama vokalleri yoktu. Şarkılarımıza vokal arıyorduk ama tepkiler hiç iç açıcı değildi. Ya sözleri çok depresif buluyorlardı ya da müziğin normal şarkı formatında olmasını istiyorlardı. Bu durum karşısında vokalimizi de bilgisayar ile yazarız biz diyerek bir çılgınlık yaptık ve Aspidistra şarkısının vokallerini realivox blue adlı bir yazılımla tamamlayıp vokal aramaya koyulduk.

İşte vokalimiz (Sudaş) ile böyle tanışmış olduk. Devam eden süreçte besteler yine aynı şekilde kayıt ediliyor. Ardından vokalleri ekleniyor. Yaklaşık bir sene önce gerçekleşen bu olaylar neticesinde 
[İlhamdaş]
üretmeye devam ediyoruz, şarkılar yapılmaya devam ediliyor.

Bergüdaş en iyi şarkısını yapana kadar müzik yapmaya devam edecek, dinleyiciler Bergüdaş’ın dilini anladıklarında ona katılacaklar ya da her halükarda her şey zaten en güzel şarkıda bitecek. 

Her şey tamamlamak ve tamamlanmaktan ibaret.

Hiçbir enstrüman yalnız kalmamalı bu hayatta.

Farklı kaynaklardan gelen sesler bütünleşmeli, kaynaşmalı ve bir olmalı. Biri şiddetliyken diğeri hafifletmeli, biri çaresiz ve kaygılıyken diğeri çarenin türküsünü söylemeli, biri ağlıyorken diğeri göz yaşlarını silmeli,  biri hüzünlüyken diğeri teselli etmeli, biri yanlış notaya bassa bile diğeri oradaki ahengi yakalamalı ve ne olursa olsun asla ve asla tekilleşmemeli.

[Sudaş]
Benliklerin duvarları eridiğinde, iki enstrüman birbirleri ile notalar aracılığı ile konuşuyor, birinin yarım bıraktığını diğeri tamamlıyor,
ikisinin söyledikleri temelde farklı olsa da daha ulvi bir noktada birleşiyor. Ahenk geliyor hayata, her an bir sır ifşa edilecekmiş gibi, bir nota bir nota daha, yüce gerçeğe ulaşıverecekmiş gibi…

En son müzik dinlemek için kaç lira harcamıştık?
Peki bireysel olarak müziğin dinlenilmesi bir ücrete tabi olmalı mı?
Üretilenler direkt olarak kimliklerimize bağlı mıdır?
Belki de ötesine ulaşmak için kimliklerimiz göz önünde olmamalıdır.
Biz müziğin ruhları birleştirici bir gücü olduğuna inanıyoruz.
Kimlikler değil özler konuşsun istiyoruz.
Bu yüzden isimsiz kalmayı ve yaptığımız müziğin gerçek kişiler tarafından ücretsiz ulaşılabilir olması gerektiğini düşünüyoruz.

0 yorum: